2015. december 22., kedd

Egy fiatal karakteres férfi modell élete – Interjú Chris Lázárral


Egy fiatal karakteres férfi  modell élete – Interjú Chris Lázárral


Egy  modell aki alig egy éve kezdte modellkarrierjét, de már nemzetközi szerződéssel büszkélkedhet. Egy modell aki egyedi arcvonásaival kitűnik a tömegből. Egy modell aki nemcsak a külsejével hódít,  de komoly tervei is vannak, és pár év múlva a tenger túli kifutókat akarja meghódítani. 
Chris Lázár őszintén mesél a modellkedéshez fűződő viszonyáról. Modellnek lenni jóval több, mint végigsétálni a kifutón.  A ruháknak lelkük van, és a modell aki viseli őket , arra hivatott, hogy megélje bennük a szépséget és megtestesítse az egyediséget. De  a modell szakma nemcsak a munka iránti alázatról szól.  Annál jóval több.   De vajon milyen egy igazi modell, és mit jelent modellnek lenni?Ez nem csupán csak egy iparág, ahol ruhákat hangsúlyoznak és adnak el, hanem az a modell  aki belebújik arra a kis időre, egész lényével és lelkével részévé válik és összeforr vele, hiszen a divat és modell szakma, nincs  kettő egymás nélkül.

Hogyan kezdtél el modellkedni?
Családom és a barátaim biztattak, hogy jelentkezzek modell válogatásra, mert szerintük az arcom és állkapcsom egyedi.
Így egy évvel ezelőtt jelentkeztem Angliában  egy válogatásra és behívtak, de nem írhattam alá a szerződést, mert nem voltam még 21 éves. Ezútán hazaköltöztem Nyíregyházára , és ott az Avantage Models ügynökség felfigyelt rám. Hihetetlenül boldog voltam amikor  nemzetközi modell szerződést kaptam.

Hogyan tudod összeegyeztetni a tanulást a modellkedéssel?
Esti tagozaton tanulok, ezért összegyeztethetőnek tartom, a kettő semmiben nem zavarja egymást.


Nem féltett a családod a modellkedéstől?
Szerencsés vagyok, mert a családom mindenben támogat, és ők is azt szeretnék ha minél többet elérnék a szakmában.


Mi volt az első munkád?
Eddig portfólió bővítéseim voltak, és ezeket küldték el külföldre, de bizom benne, hogy a jövőben  elegendő felkéréseim lesznek, hogy megismerje a közönség a munkám és a fotóimat. Karrierépítésre vágyom és külföldi felkéréseket is keresem. Realista vagyok, és tudom, hogy ez egy kemény szakma,  de lelkileg elég erős vagyok,   végigcsináljam.                                            


                                                              " A stílus az egyetlen olyan igazi luxus, amit bárki megengedhet magának, függetlenül attól, hogy mennyi pénze van. Ez olyan dolog, ami velünk született, de tanulható, feltéve, ha megvan hozzá az emberben a kellő intelligencia." Giorgio Armani
Mitől lesz egy modell jó a szakmájában?
A modellek részesei  a divat világnak, nagyon fontos alkotóelemei. Szerintem mindenki másképpen éli meg az elején, hiszen belecsöppen egy teljesen más világba. Az a modell aki képes megmutatni és feltárni a benne rejlő természetességet és a szépséget, úgy, hogy közben hű marad önmagához, szerintem az mindenképpen pozitiv hatást vált ki a modell szakma nagyágyúiban.  Úgy gondolom a ruha csak eszköz,  és a viselőjén múlik, hogy amit felvesz, mit szimbolizál mások számára. A munka iránti elkötelezettség és alázat szerintem szintén elkerülhetetlen, épp úgy, mint  a szerénység. Egy jó személyiség kincset ér, máris többen akarnak együtt dolgozni egy rugalmas modellel, aki érti és élvezi a munkáját.

  Mik a jövőbeli terveid?                                                          
 Alkotni szeretnék, és  bebizonyítani, hogy elég kitartó vagyok, hogy elérjem a céljaimat, mert nálam az első helyen áll az elszántság. Szeretnék nemzetközileg elismerté válni. Az emberek sajnos nem tudnak megemlíteni egy magyar híres  férfi modellt sem. Ha  megállítanának valakit az utcán, és megkérdeznék,  hogy tud-e  magyar modellt aki a tengerentúlon is ismert, akkor az én nevem legyen az amit elsőként kimondanak. Szeretnék minél több lehetőséget megragadni, hogy megosszam a közönséggel a munkáimat.

Az álmok mit mutatnak meg?
Azt, hogy hányadán állok önmagammal. A modellkedésben teljesen kiteljesedem, és önmagam lehetek. Tetszik az, hogy fotózáskor egy szerepet kell megformálnom. Számomra olyan ez, mint a színjátszás. Olyankor nem létezik más, csak én és a fotós, szinte eggyé válok a szerepemmel. Menni előre és meg nem állni a célig. Minden vágyam tanulni, megtapasztalni új dolgokat, de  és megismerni magam,  megismerni a modell világot.

Úgy érzed még nem ismered a modellvilágot?
Ha már modell az ember teljes mértékben szeretne ehhez a világhoz tartozni. Hozzájuk tartozni nem elég, hiszen akkor teljesedik be az álmom, ha elérem mindazt amire vágyom, és ha érzem a zsigereimben  a sikert. Hiszen az nem csak egyedül az én dicsőségem lesz, hanem mindenkié akivel együtt dolgoztam, és akkor elmondhatom , hogy befogadtak. Mindig jó formában kell tartanunk magunkat, hogy új lehetőségeket és felkéréseket kapjunk.
Fiatal korod ellenére határozott személyiség van és tudod mit akarsz elérni , kaptál már emiatt negatív kritikát?
Emiatt szerencsére kritika még nem ért, de másra annál inkább jellemzőbb. Az emberek fotók alapján ítélnek meg másokat. Azt tapasztaltam, hogy emiatt megközelíthetetlennek tartják a modelleket, és olyan sztereotípiát társítanak mellé, ami nem is létezik. Sajnos a magyar emberek nem hisznek abban, hogy kemény munkával és szorgalommal elérhetik a céljaikat, emiatt nem  tudnak örülni mások sikereinek.
Milyen változáson mentél keresztül amióta modellkedsz?
Szerencsére magabiztosabb lettem. Többen támogatnak, és ez jó érzéssel tölt el. Nagyon jó látni amikor a család tagjaim viszont látják a rólam készült fotó sorozatokat , és látom rajtuk az elégedettséget, és ez engem is inspirál, és hajt előre. Törekszem,  hogy kiforrjon az imidzsem, lágyság tütröződjön a tekintetemből.

                                                                    
Mit szeretsz a modellkedésben?
Mint minden szakmának , ennek is vannak  nehézségei. Bár én szerencsének mondhatom magam az alkatom miatt, de nekem is keményen meg kell dolgoznom a sikerért. Egy  fárasztó nap után ,  mégsem akadálynak vagy kudarcnak élem meg, hanem egy újabb lehetőséget látok, hogy megmutassak valami újat magamból. Szeretem, hogy akikkel együtt dolgozom támogatnak, és olyanok vagyunk, mint egy család. Nehéz ezt megfogalmazni, annál felemelőbb átélni, és velük dolgozni. Szeretek kifejezni az arcommal és olyan fotót hozni ahol a design is egyedi, nemcsak amit reklámozunk. Hirtelen, hogy mit képes kihozni az emberből , és amikor visszanézem a fotókat olyan vonásokat fedezek fel magamban amiről nem is tudtam, hogy létezik, és ezt a fotósoknak is köszönhetem. Fontosnak találom, hogy ismerjem a piac értékeit, ezáltal egyediséget tudjak belevinni a munkámba. Az motivál a legjobban, hogyha kitűnhetek a tömegből, és ha rám szegeződnek a szemek, szeretem ha rám figyelnek, és ha új embereket ismerhetek még és új barátságokat köthetek.

Milyen ruhákat viselsz szívesen a kifutón?
A lezsertől a divatos darabig bármit szívesen bemutatok. Számomra fontos, hogy a kiválasztott ruhák jól álljanak rajtam. Az eleganciára és a harmóniára törekszem. A stílus és a divat fontos számomra.

Szerinted a ruha teszi a modellt?
Mondhatjuk azt is, hogy belső motivációknak akarunk megfelelni. Nekem fontos, hogy amit viselek abban jól érezzem magam. A modell irányít, és a ruha pontosan attól jelent mást mindenkinek ahogy bemutatja és ahogy csillog egy modell a kifutón. Ha egy modellnek van belső kisugárzása akkor azt hiszem, a ruha eltörpül amellett , hogy milyen egy modell személyisége. Bár azt tudjuk, hogy a kifutókon ezt nem tudjuk megítélni , hogy ki milyen ember, csak a mozgását, a szépségét, és a fel készültségét látjuk.  Az aktuális divat mellett a kényelmes viselet is szemponttá vált nálam. De az vitathatatlan, hogy szeretem az elegáns öltözéket.

Te mivel tartod magad mindig fitten, miből nyered ezt a hihetetlen nagy energiát?
Próbálok egészségesen táplálkozni, és minden káros szenvedélyt elutasítok. A testem lelkem egyaránt  táplálom, kondi terembe járok ami feltölt energiával, és ez boldoggá tesz, sokkal jobban érzem magam az edzés után, és megpróbálom az élet napos oldalára tekinteni, így feltudom venni  a küzdelmet ezzel az  életmóddal járó stresszel. Pozitívan tekinteni a jövőre és meglátni a lehetőségeket, ez az én mottóm.

Van kedvenc márkád vagy divatterveződ?
 Zara kollekció olyan kifejező, mert szeretem a letisztult öltözetet és a pontosságot.  Szívesen bemutatnám Armani és Gucci és Calvin Klein  költeményeit.

Miért pont ők?
Nagy showkat csinálnak  és kreatívan oldják meg a felmerülő problémákat, és ez lenne a csúcs számomra. Szeretem az izgalmas és magával ragadó showkat.
Mennyire fontos a pénz ebben a szakmában?
Nekem nem erről szól ez a szakma. A siker és az elismerés felbecsülhetetlen. Elégedettséggel tölt el ha az emberek új élménnyel távoznak a divat bemutatóról.

 Szerinted mitől egyedi egy modell?
A modell szakmában sok szép és tehetséges modell van, mégis elengedhetlennek tartom, hogy egy modell megtudja győzni  az ügynökséget arról, hogy egyedi amit csinál, és hosszútávon képes fejlődni, és új színt vinni az ügynökség arculatába.  Ahogy láttam, mára már a kevésbé karakteres arcok kezdték meghódítani a piacot, és eltűnnek a határok. Az a modell aki kitart a célja beteljesüléséig, az nem fog lemorzsolódni. Hiszen ehhez a szakmához nagy elszántságra   és odafigyelésre van szükség. Én soha nem utánzok senkit, minden modell egyedi és más. Ezért  szeretek önmagam lenni.
Van olyan ember akivel szívesen együtt dolgoznál?
Ha lehetőségem lenne rá, az olasz modellel Mariano Di Vaioval szívesen dolgoznék együtt. Valamint az ausztriai Benjamin Benedekkel is. Mondhatnám azt is, hogy ők a példaképeim a szakmában.                                                 
                                                                       Miért őket választottad?
Megfogtak a fotóik, és ők olyan modellek akiknek karakteres arcuk van és számomra kellő kvalitással rendelkeznek.

Hogyan készülsz fel egy fotózásra?
Összepontosítok minden részletre, hiszen minden apróság lényeges. Fontos, hogy méltósággal viseljem az adott divat ház ruháit, és végigcsináljam a bemutató showkat.  Az arcom játékával, és testem rezdüléseivel érzéseket kívánok megjeleníteni  . A munkám során megtanultam irányítani a testem . Amikor együtt dolgozom egy fotóssal, igyekszem mindig új oldalamat megmutatni , és az újabb feladatokat lelkesen teljesíteni.  Szinte egyszerre mozog a testünk és megtanultunk , szavak nélkül mit akar  a másik.  Az életben soha nem lehetünk soha eléggé elégedettek , hosszú út vezet a teljes sikerig.  Ezért gőz erővel dolgozom, ha a munkáról van szó maximalista vagyok, és igyekszem minőségi munkát kiadni a kezemből.

Akinek tetszett az ízelítő , az további képeket tekinthet meg itt a modellről:  instagram.com/chrislazar



Fotó :Dávid Ajkai












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése